Sunday, October 12, 2008

Poem

Dah lama tak pos apa-apa kat sini, so this is what I felt after watching Ayat-Ayat Cinta 3 times in the past few days.

I'm not sorry for being cheesy though...lol~~~


Membuak cinta yang menggoncang

Kepada Engkau yang menciptaku

Terpalit rindu yang mendalam

Kepada RasulMu yang memimpinku

Ya Allah, apakah masih wujud hidayahMu ya Tuhan

Dalam dunia ini yang runtuh dek kebengisan

Yang musnah hasil kebencian

Manusia yang tak pernah lena daripada hasad

Apakah tiada lagi keamanan?

Tiada lagi keimanan?

Tiada lagi kasih sayang?



Ya Allah, di manakah keamanan dunia

Yang porak peranda dek dosa manusia

Kemanakah hala tujuku, ya Tuhanku,

Untuk mencari keredhaanMu, Ya Rahman

Berikanlah aku hidayahmu Ya Rahim

Agar aku tidak hanyut dalam arus dunia fana ini.



Ya Tuhan, wujudkah cinta dalam fantasi dunia yang kelam ini?

Tatkala manusia lalai mengabaikan suruhanmu?

Adakah ia hanyalah bungaan bahasa gubahan mereka

Yang percaya cinta itu kasih di antara manusia?

Mengapakah aku masih lagi buta akan ertinya cinta?

Walhal mereka melafazkannya bak hujan yang mencurah…

TuhanKu, kuharapkan cintaMu

Cinta yang membawa ke syurga abadi.



Tuhan, ku harapkan cintaMu, Ku harapkan hidayah olehMu

Temukanlah aku, wahai tuhanKu,Dengan imamKu

Yang telah Kau ciptakan akuDaripada rusuknya

Yang telah Kau tetapkan jodohnya kami sejak azalinya aku dan dia


1 comment:

Kekanak Osaka said...

heli jiwang.hoi.

heli jiwang.hoi.

heli jiwang. hoi hoi.